سفارش تبلیغ
صبا ویژن


عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفت و گو با خبرگزاری آینده روشن اظهار داشت: اگر بخواهیم مقدمات ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنیم و وضعیت موجود خود را به سمت وضعیت مطلوب و آرمانی جهت گیری کنیم چاره ای نداریم جز اینکه دولت جهانی فکر مهدویت را جدی بگیریم.
حجت الاسلام محمد جواد حیدری کاشانی خاطر نشان کرد: معتقیدم اگر بخواهیم آموزه های مربوط به مهدویت و آمدن مصلح کل، شناسایی ظرفیت و پتانسیل موجود در میان ملت ها و دولت های مختلف نسبت به تشنگی به عدالت که نسبت به اصلاحات در عرصه های مختلف دارند در نظر بگیریم چاره ای نداریم به جز اینکه دولت جهانی فکر مهدویت را جدی بگیریم.
وی اظهار داشت: دولت جهانی فکر مهدویت می تواند وضعیت موجود را در عرصه عطش انسان ها نسبت به حقیقت و عدالت و اجرا به معنای صحبح کلمه و همین طور تشنه کامان جهان نسبت به فضایل اخلاقی، صداقت، نجابت، ایثار، فداکاری شناسایی کنند.
این استاد دانشگاه گفت: باید فاصله و شکافی که بین وضعیت موجود و وضعیت دولت جهانی فکر مهدویت است، ترسیم شود و با یک برنامه و کارشناسایی دقیق، سازماندهی ویژه و هدف گذاری خاص و مدیریت عالی از وضعیت موجود خود را به وضعیت مطلوب و آرمانی برسانیم.
وی فاصله بین دو وضعیت را فراوان دانست وگفت: همه انسان ها نا رضایتی خود را از بی عدالتی، ظلم، ستم، بی صداقتی از درون خانه ها تا عرصه های بین المللی و کشورهای جهان که امروزه در قبضه قدرت صهیونیست است اعلام می کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم اظهار داشت: در سظح جهانی نیز سازمان های بین المللی ماهیت اصلی خود را در جریان پایداری حزب الله لبنان و مقابله او با صهیونیست نشان دادند و امتحان قابل قبولی نداشتند اما به لطف الهی اسطوره صهیونیست شکست واین هم می تواند یکی از محورهای مطالعه و پژوهش دولت جهانی فکر مهدویت باشد.
وی گفت: برای رسیدن به دولت فکر جهانی باید برنامه ریزی صورت گیرد که در این زمینه راه کارها و عملیاتی کردن این مسئله را روایات به ما نشان داده اند.
حیدری کاشانی با بیان این که هنگامی که حضرت ظهور می کند بر محوز عدالت حکومت می کند و ظلم و ستم از بین خواهد رفت، خاطر نشان کرد: تمام کسانی که منتظر چنین حکومتی هستند باید از خود شروع کند و چنین زمینه هایی را آماده کنند که این امر نیاز به هدف گذاری و برنامه ریزی دارد.
وی فرهنگ سازی، بستر سازی فرهنگی و مطالعه مصداقی و موردی به روز را از جمله وظایف دولت فکر مهدویت عنوان کرد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: در زمانی جامعه اسلامی را اداره می کنیم که هیچ شناخت صحیحی از جلوه های مصداقی و موردی عدالت در عرصه سیاست، اقتصاد، پژوهش، فرهنگ و ... نداریم.

منبع اصلی

مشخصات مدیر وبلاگ
دکتر محمد جواد حیدری خراسانی[0]
 

استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در همین رشته و استاد حوزه علمیه قم


لوگوی وبلاگ

عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 20983
کل یاداشته ها : 19

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ